-
Kamu İç Kontrol Standartları
Kamu İç Kontrol Standartları, kamu idarelerinin etkinlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmelerini sağlamak amacıyla oluşturulan rehber ilkeleri ve standartları içerir. Kontrol ortamı, risk yönetimi ve bilgi paylaşımı gibi unsurlar üzerinden, kurumsal hedeflerin güvence altına alınmasını amaçlar.
-
Kamu İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı Rehberi
Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Rehberi, kamu idarelerinin iç kontrol sistemlerini yasal düzenlemelere uyumlu hale getirmek için gerekli çalışmaları planlamalarına rehberlik eder. Rehber, iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesi süreçlerinde yönetim sorumluluğunun önemini vurgular ve eylem planlarının oluşturulmasına yönelik yöntemler sunar. Risk esaslı yaklaşımlar ve kurumsal ihtiyaçlara uygun düzenlemeler ile etkin bir kontrol sisteminin oluşturulmasını hedefler.
-
Kamu İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
İdarelerin misyonu ile birimlerin ve personelin görev tanımları yazılı olarak belirlenmeli, personele duyurulmalı ve idarede uygun bir organizasyon yapısı oluşturulmalıdır.
-
Kamu İç Kontrol Rehberi
