Öğrenci Kültür Merkezi Yönergeler
                Son Güncelleme
                                    Tarihi: 17.11.2024
                                
                                Öğrenci Kulüpleri Yönergesi
                                Birlikte üret, paylaş ve keşfet; öğrenci kulüpleriyle üniversite hayatına renk kat!
                                
                                
                            
                                        BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1-
Bu Yönergenin amacı, İstanbul Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı öğrenci kulüplerinin kuruluş, işleyiş ve çalışma esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2-
Bu Yönerge, İstanbul Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin mesleki, eğitsel, bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal amaçlarla kurabileceği; lisansüstü programlarına kayıtlı öğrencilerin de üye olabileceği tüm kulüpleri kapsar. Öğrencilerin sportif amaçlı etkinlikleri İstanbul Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı Spor Birliği tarafından yürütülür ve bu yönergenin kapsamı dışında kalır.
Dayanak
Madde 3-
2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 2880 Sayılı Kanun ile değişik 46. ve 47. maddeleri uyarınca Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının yürüteceği hizmetleri düzenleyen 03 Şubat 1984 Tarih ve 18301 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Teşkilatlandırma Yönetmeliği’nin 10. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4-
Bu Yönergede geçen kavramlardan; Üniversite: İstanbul Üniversitesini,
Rektör: İstanbul Üniversitesi Rektörünü,
Birim: İstanbul Üniversitesi bünyesindeki fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, enstitü ve konservatuarı,
Kampüs: İstanbul Üniversitesi bünyesinde bu yönergeye göre oluşturulmuş yerleşkelerin her birini,
SKS: İstanbul Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesini,
ÖKM: İstanbul Üniversitesi Öğrenci Kültür Merkezini,
ÖKM Kurulu: Rektör Yardımcısı başkanlığında, SKS Başkanı, ÖKM Müdürü ve Kampüs
Kulüp Koordinatörlerinden oluşan kurulu,
Meslek Kulüpleri: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla, birimde yürütülen eğitim programlarıyla ilgili alanlarda dekanlığa; ya da yüksekokul, meslek yüksekokulu veya konservatuara bağlı olarak kurulan kulüpleri,
Sosyal Kulüpler: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarda bir birimdeki eğitim- öğretim programlarından bağımsız olarak hobi, düşünce, kültür, sanat gibi sosyal faaliyetler gerçekleştirmek için kurulmuş kulüpleri,
Kulüp Danışmanı: Kulüp yönergesinin hazırlanmasından ve kulüp faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan ve ilgili birim yönetimi tarafından görevlendirilen öğretim elemanını,
Birim Kulüp Sorumlusu: Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin koordinasyonunu sağlamak üzere fakülte dekanı/ birim müdürü tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,
Kampüs Kulüp Koordinatörü: Kampüs içindeki tüm birimlerin meslek ve sosyal kulüplerinin çalışmalarını koordine etmek ve kulüpleri kampüs düzeyinde temsil etmek üzere üniversite rektörü tarafından görevlendirilen öğretim üyesini tanımlar.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
ÖKM Müdürü
Madde 5–
(1) Rektör tarafından Üniversite öğretim üyeleri arasından görevlendirilir ve Üniversite bünyesindeki bütün kulüplerin kuruluş, işleyiş ve çalışma esaslarını koordine eder. Görev süresi 3 yıl olup süresi biten ÖKM Müdürü tekrar atanabilir.
(2) Öğrenci kulüplerinin verimli ve sağlıklı çalışması için tedbirler alır, denetler; kulüplerin yapacakları faaliyetlere göre mevcut imkânların (salon, ekipman, malzeme, maddi destek vb.) paylaşımını ve dağıtımını yapar; Üniversite dışındaki veya üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki kurar ve ortak etkinlikler için çalışmalarda bulunur; öğrenci etkinliklerinin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na ve bu Yönergeye uygun olarak planlanıp yürütülmesini sağlar; kulüplerin kuruluş aşamalarında denetleyici ve yönlendirici görev yapar.
(3) ÖKM Kurulu’nun çalışmasını düzenler.
(4) Etkinlik ve mekânlarda güvenlik önlemlerini almaya yetkilidir.
ÖKM Kurulu
Madde 6-
(1) Rektör Yardımcısı, SKS Başkanı, ÖKM Müdürü ve Kampüs kulüp Koordinatörlerinden oluşur.
(2) Rektör Yardımcısı başkanlığında her yıl en az iki kez toplanır,
(3) Kulüplerin gerçekleştirdiği faaliyet ve etkinlikleri gözden geçirir; planlama yapar, yönetmelikte yer alan diğer görevleri yerine getirir.
(4) Toplantı yeter sayısında salt çoğunluk aranır; kararlar basit çoğunlukla alınır.
Kampüs Kulüp Koordinatörü
Madde 7-
(1) Birimlerin bünyesindeki öğrenci kulüplerini kampüs düzeyinde temsil etmek üzere ÖKM Kurulunca önerilen öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Tekrar görevlendirilebilir.
(2) Kampüs Kulüp Koordinatörü kampüste bulunan kulüplerin, birim ve üniversite imkânlarından yararlanmasını sağlamak, kulüpler arasındaki işbirliğini geliştirmek ve ÖKM Kurulu toplantılarında kampüsteki öğrenci kulüplerini temsil etmekle görevlidir.
Birim Kulüp Sorumlusu
Madde 8-
(1) Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin arasında koordinasyonu sağlar ve işbirliğini geliştirir. Kulüplerin birim içindeki çalışmalarını düzenler ve birim imkânlarından yararlanmalarını sağlar.
(2) Fakülte dekanı / birim müdürü tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Tekrar görevlendirilebilir. Kampüs Kulüp Koordinatörü ile birimindeki kulüpler arasında koordinasyonu sağlar.
Kulüp Danışmanı
Madde 9-
Kulüp kurucusu veya üyesi öğrencilerin önerisi ve birim kulüp sorumlusunun onayı ile Fakülte dekanı / birim müdürü tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Kulübün bu yönergenin hükümlerine uygun faaliyet gösterebilmesi için öğrencilere yardımcı olur ve denetleyici görev yapar; birim kulüp sorumlusuna karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları
Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş Esasları
Madde 10-
(1) Meslek kulüpleri birimlerin özgün eğitim-öğretim alanlarına; sosyal kulüpler ise sosyal ve kültürel alanlara yönelik kurulur.
(2) Tüm kulüpler ilgili öğrencilerin kurulacak kulüp için önerdikleri danışmanın onaylı başvurusu üzerine fakülte dekanı / birim müdürü onayı ile kurulur ve kuruldukları birim bünyesinde faaliyet gösterirler.
(3) Bir kulübün kurulabilmesi için bu Yönergenin 10.maddesindeki koşulları sağlayan ve birime kayıtlı en az 20 öğrencinin “kurucu üye” olduğunu belirten, ilgili fakülte dekanı / birim müdürü hitaben yazılmış kulüp kuruluş dilekçesi ve dilekçe ekinde her sayfası kurucu üyeler ve danışman tarafından imzalanmış aşağıdaki belgeler gereklidir:
a) Kulübün adının, kuruluş amacının, öngörülen etkinliklerin ve danışman belirtildiği başvuru yazısı,
b) Kulüp çalışma esasları taslağı,
c) Kulüp kurucu başkanı ve kulüp organlarında yer alacakların isim listesi,
(4) Kulübün kuruluşu birim kulüp sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne, kampüs kulüp koordinatörü tarafından da ÖKM müdürüne bir yazı ile duyurulur. ÖKM müdürü kulübün kuruluşunu SKS başkanlığına bildirir.
(5) Kuruluşu tamamlanan kulüp ÖKM Kurul onayından sonra faaliyete geçer.
(6) Kulüp Danışmanı, ilgili fakülte dekanı / birim müdürü tarafından atanır.
(7) Aynı birim içinde aynı ismi taşıyan ve/veya amacı aynı olan birden fazla kulüp kurulamaz.
(8) Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alırlar ve aldıkları isme uygun faaliyette bulunurlar.
Öğrenci Kulüplerinin İşleyiş Esasları
Madde 11-
(1) İşleyiş esasları açısından öğrenci kulüpleri:
a) Anayasamızda ifadesini bulan, devletin ve milletin bölünmez bütünlüğüne, hukuk devleti ilkesine, temel hak ve özgürlüklere, laikliğe ve yasalara uygun tutum, davranış ve faaliyetlerde bulunurlar.
b) Çalışma ve faaliyetlerini TC Anayasasına ve yürürlükteki diğer mevzuata uygun olarak yürütürler.
c) Tüm etkinliklerinde üniversitede mevcut yönetmelik, genelge ve kararlara uyarlar ve Üniversitenin hedefleri ile uyumlu çalışırlar.
d) Üniversitenin çeşitli olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.
e) Siyasi partiler ile ilişki içinde olamazlar.
f) Üniversitenin fiziki ortamına veya eğitim faaliyetine zarar verecek etkinliklerde bulunmazlar.
g) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet ve cinsiyet ayrımı yapmazlar.
h) Kulübün ismi doğrultusunda kendileri için belirlenmiş etkinlik alanları içinde faaliyet gösterirler ve diğer kulüplerin alanlarına giren etkinliklerde bulunmazlar.
i) Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve işbirliği alanlarında bir kulüp lehine herhangi bir hiyerarşi yaratamazlar.
j) Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.
(2) Kulüplerin çalışma düzeni:
a) Her eğitim-öğretim yılında en az bir Genel Kurul ve öğretim dönemi içinde ayda bir Yönetim Kurulu toplantısı yapılır. Toplantılarda alınan kararlar kulüp karar defterine yazılır. Kulüp karar defterleri birim ve kampüs kulüp koordinatörleri ile ÖKM müdürünün incelemesine açıktır.
b) Birim içinde düzenlenecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 7 gün öncesinden birim kulüp sorumlusuna iletilir. Birim kulüp sorumlusu tarafından uygun görülen etkinliklere izin verilir.
c) Kampüs içerisinde düzenlenecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek kulüp danışmanının imzası ile en geç 15 gün öncesinden birim sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne iletilir. kampüs kulüp koordinatörü tarafından uygun görülen etkinliklere izin verilir.
d) Kampüs dışı alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 30 gün öncesinden birim sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne iletilir. Kampüs kulüp koordinatörü tarafından ÖKM müdürlüğünden onay alınır. Tüm etkinlikler ÖKM müdürü tarafından rektörlüğe bildirilir, rektörlük uygun görmediği izni iptal edebilir.
e) Kulüpler, her eğitim ve öğretim yılının sonunda etkinlik raporunu birim ve kampüs kulüp koordinatörleri aracılığıyla ÖKM müdürlüğüne sunarlar. Her kulüp her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapar.
f) Kuruluşu onaylanmış ve faaliyete başlamış kulüplere SKS bütçesinden her yarıyıl için eşit miktarda fon ayrılır. Bu fonun miktarı her öğrenim yılı için üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenir. Kulüplere üniversite içinden veya dışından yapılacak her türlü şartlı bağış ve yardım birim kulüp koordinatörünün onayı ile kabul edilir ve gerekenler birimin kulüp demirbaş defterine kaydedilir.
g) Üyelerden üyelik aidatı veya başka bir ad altında para alınamaz; ancak kulüp üyeleri kendi rızaları ve kulüp danışmanının onayı ile kulübe aynî destekte bulunabilirler.
(3) Öğrenci kulüpleri arasındaki koordinasyon ve işbirliği:
a) Birim düzeyinde birim kulüp sorumlusu
b) Kampüs düzeyinde kampüs kulüp koordinatörü
c) Kampüsler arası düzeyde ÖKM müdürü tarafından sağlanır.
(4) Alanlarında yetkinliklerini ispatlamış Birim Kulüplerinin birleşerek yine aynı alandaki bir kampüs kulübü olarak ortak çalışabilmeleri ÖKM kurulu kararı ile gerçekleşebilir.
Kulüp Üyeliği Koşulları
Madde 12–
Kulüp üyeliği ile ilgili olarak aşağıdaki koşullara uyulur:
(1) Kulüplere sadece İstanbul Üniversitesi öğrencileri üye olabilir. Öğrenciler dışında çalıştırıcı, eğitmen gibi kişiler birim veya kampüs kulüp koordinatörünün onayı ile çalışmalara katılabilirler.
(2) Üniversite öğrencilerinin kulüp üyesi olabilmesi için, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan uzaklaştırma veya çıkarma cezası almamış olmaları gerekir.
(3) Üyelik, aşağıda sayılan belgelerin danışman onayı sonrası birim sorumlusuna teslimi ile gerçekleşir:
a) Öğrencinin ilgili iletişim ve adres bilgilerinin de yer aldığı katılım dilekçesi,
b) Öğrenci belgesi,
c) Öğrencinin disiplin durumunu gösteren belge,
d) 1 adet fotoğraf,
e) ÖKM Müdürlüğünce hazırlanan form (doldurulmuş ve imzalanmış olması gerekir).
(4) Lisansüstü programlara kayıtlı öğrenciler alanlarıyla ilgili meslek kulüpleri ile bağlı bulundukları enstitülerin yer aldığı kampüslerdeki herhangi bir sosyal kulübe üye olabilirler, ancak kulüplerin yönetim kurullarında görev alamazlar.
Kulüp Üyeliğinin Düşmesi
Madde 13-
(1) Öğrencinin yazılı başvuru ile istifa etmesi halinde kulüp üyeliği düşer.
(2) Kulübün amaçlarına aykırı çalışma yapanlar ve verilen görevleri yerine getirmeyenler, kulüp yönetim kurulunun yazılı uyarısına rağmen bu tutumlarında ısrar ederlerse, kulüp yönetim kurulunun önerisi ve danışmanın uygunu üzerine birim kulüp sorumlusunun onayıyla dekan/okul müdürü tarafından üyelikten çıkarılırlar. Fakülte dekanı / birim müdürü konuyla ilgili olarak kampüs kulüp koordinatörüne yazılı bilgi iletir. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim tarihinden itibaren 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itiraz edebilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar. Verilen bu karar kesin nitelik taşır.
(3) Mezun olan veya kaydını donduranların ya da herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilenlerin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uyarınca uzaklaştırma veya çıkarma cezası alanların üyelikleri Birim Kulüp Koordinatörünün onayıyla fakülte dekanı / birim müdürü tarafından sonlandırılır. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim tarihinden itibaren 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itiraz edebilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar. Verilen bu karar kesin nitelik taşır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kulüp Organları, Defter ve Evraklar
Kulüp Organları
Madde 14 –
Kulüplerin organları Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetleme Kuruludur:
(1) Genel Kurul: Kulübe kayıtlı üyelerden oluşur. Olağan olarak her yıl aralık ayı içinde toplanır. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, ikinci toplantıya katılan üye sayısı kulüp yönetim ve denetleme kurulları üye tam sayısı toplamının iki katından az olamaz. Genel Kurul toplantıları kulüp danışmanının gözetiminde gerçekleştirilir. Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulları tarafından sunulan faaliyet ve denetleme kurulu raporlarını inceleyerek karara bağlar; kulüp çalışma esaslarını Genel Kurula katılan üye tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile değiştirebilir. Yönetim Kurulunun isteği üzerine veya kulüp üyelerinin 1/3’ünün imzası ile olağanüstü toplanabilir.
a) Yönetim ve denetleme kurulları ile bu kurulların yedek üyeleri, her akademik yılın başında yapılacak Genel Kurulda seçilir. Kurullara aday olabilmek için, öğrencinin Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekir.
b) Genel Kurulun toplantı yeter sayısı kayıtlı üyelerin yarıdan bir fazlasıdır. Toplantılarda kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
c) Genel Kurulun belirtilen dönemde toplanmadığını tespit eden birim kulüp sorumlusu Genel Kurulun 15 gün içinde toplanmasını sağlar. Bu defa da yeterli çoğunluk sağlanamazsa kulüp faaliyetleri o öğretim yılı boyunca birim kulüp sorumlusunun yazılı önerisi üzerine fakülte dekanı / birim müdürü tarafından geçici olarak durdurulur ve kampüs kulüp sorumlusuna yazılı bilgi iletilir.
(2) Yönetim Kurulu: Her akademik yılın başında toplanan Genel Kurul tarafından seçilen 5 üyeden oluşur ve görev süresi bir yıldır. Genel kurul tarafından verilen görevler ile kulüp faaliyetlerinin gerektirdiği işleri karara bağlar.
a) Seçimler, Genel Kurulda, Kulüp Danışmanının gözetiminde ve kulüp danışmanının kulüp üyeleri arasından belirleyeceği üç kişilik seçim kurulu tarafından yapılır. Seçimler, mezun olanların ya da üyelikten çıkarılanların üyelikleri düşürülerek hazırlanan ve kulüp danışmanı ile kampüs kulüp koordinatörünün onayladıkları son üye listesine göre ve listede yer alan üye tamsayısının yarıdan bir fazlasının katılımıyla yapılır. Seçimde üyeler 5 asil ve 3 yedek üyeyi liste yöntemine göre el ile yazarak gizli oyla seçerler. En çok oyu alan 5 üye Yönetim Kurulunu oluşturur.
b) Yönetim Kurulu üyeleri kendi içlerinden bir başkan seçerler. Başkan birlikte çalışacağı, bir başkan yardımcısı, bir yazman ve bir sayman seçerek bir hafta içinde birim kulüp sorumlusuna bildirir.
c) Yönetim Kurulu her toplantıda alınan kararları karar defterine işlemekle ve istendiği takdirde ibraz etmekle yükümlüdür.
d) Kulüp Danışmanı oy hakkı olmadan gözetim amacıyla Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir.
e) Yönetim Kurulu başkanı olan öğrenci aynı zamanda kulüp başkanı olup kulüp faaliyetlerinden danışmana ve birim kulüp sorumlusuna karşı sorumludur.
f) Yedek üyeler, seçimde aldıkları oy sayısı esas alınarak, Yönetim Kurulunda boşalan üyeliklere getirilirler.
g) Kulüp Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde, o yıl için öngördüğü etkinliklerin nitelik ve dökümünü bir faaliyet programı olarak; bu programla ilişkili öngördüğü giderleri ise taslak bütçe olarak kulüp danışmanı aracılığıyla birim kulüp sorumlusuna sunar. Onaylanan programın dışındaki faaliyetler için yeniden onay alır.
h) Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının sonunda o yıla ait faaliyet raporunu ve kulübün ihtiyaçlarını Birim Kulüp Sorumlusuna sunar.
i) Üyelere ve birim kulüp sorumlusuna karşı çalışmaların en iyi biçimde yürütülmesinden, çalışma esaslarının uygulanmasından, kulübün demirbaş eşyalarının korunmasından Yönetim Kurulu sorumludur.
(3) Denetleme Kurulu: Kulüp evrakını, defterlerini ve demirbaş eşyanın durumunu, yapılan harcamaların çalışma esaslarına ve Yönetim Kurulu kararlarına uygunluğunu denetleyerek Genel Kurula ve Birim Kulüp Sorumlusuna bilgi ve rapor vermekle görevlidir. Genel Kurul tarafından 3 asil ve 2 yedek üye olarak seçilir. Görev süresi Yönetim Kurulu ile birlikte sona erer. Denetleme Kurulu üyeliği için Yönetim Kuruluna seçilme şartları geçerlidir.
Defter ve Belgeler
Madde 15– Aşağıdaki kulüp defter ve belgelerinin her kulüpte bulundurulması zorunludur.
(1) Üye Kayıt Defteri: Bu deftere üyelerin ismi, öğrenci numarası, kayıtlı olduğu birim, bölüm ve program, üyelik kayıt tarihi, kimlik bilgileri, ikametgâh bilgileri kaydedilir, fotoğrafı yapıştırılır. Kayıt olan her öğrenciye öğrenci kulübü üye kartı verilir.
(2) Yönetim Kurulu Karar Defteri: Toplantılarda alınan kararlar karar defterine yazılarak katılan üyelere imzalatılır.
Demirbaş Kaydı ve Demirbaş Eşya Defteri:
Madde 16- ÖKM Müdürlüğü ve SKS Başkanlığı tarafından satın alınan veya bağış olarak kabul edilen eşya, danışman onayı ile teslim alınır ve teslim alındığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde birim kulüp sorumlusu tarafından demirbaş eşya defterine kaydedilir. Kulüp danışmanı, demirbaş eşyaların takip ve korunmasından Birim Kulüp Sorumlusuna karşı sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Konular, Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları, Fesih ve Kapama
Mali Konular ve Denetim
Madde 17-
Öğrenci kulüplerinin mali konuları ve denetimi aşağıda açıklanmıştır:
(1) Kulüp Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde, o yıl için öngördüğü giderleri taslak bütçe olarak kulüp danışmanı aracılığıyla birim kulüp sorumlusuna sunar.
(2) Kulüp harcamalarına ilişkin ilkeler;
a) Kulüplerin giderleri olanaklar ölçüsünde SKS Başkanlığınca karşılanır.
b) Kulüplerin sponsorluk sözleşmelerine ilişkin işlemleri birim kulüp sorumlusu tarafından yürütülür ve fakülte dekanı / birim müdürü onayladıktan sonra geçerlilik kazanır.
c) Kulüpler, yapacakları harcamalarla ilgili gerekli belgeleri en az 30 gün önceden birim kulüp sorumlusunun olumlu görüşü ile birlikte fakülte dekanı / birim müdürü sunarlar.
Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları
Madde 18-
Kulüplerin; etkinliklerini gerçekleştirmesi için her türlü izin ve alan taleplerine yönelik değerlendirmeler aşağıdaki esaslara göre yapılır:
(1) Birim içi alanların kullanımı için birim kulüp sorumlusuna başvurular etkinlik tarihinden en az 15 gün önce yapılmalıdır. Ses, ışık ve sahne donanımı gerekiyorsa, etkinlik tarihinden en az 30 gün önce yazılı olarak başvurulması, alanın kullanım amacı ve program içeriğinin belirtilmesi gerekir. Başvurular birim kulüp sorumlusunun olumlu görüşü üzerine fakülte dekanı / birim müdürü onayı ile sonuçlandırılır. Kulüpler gerekli onay alındıktan sonra etkinliklerini gerçekleştirirler.
(2) Gerekli görülen hallerde birim kulüp sorumlusu, Kampüs kulüp koordinatörü ve ÖKM Müdürü kulüp etkinliklerinin yerini ve tarihini değiştirme, etkinlik içeriğini denetleme veya etkinliği iptal etme yetkisine sahiptir. Tüm etkinlikler için SKS aracılığıyla Rektörlük bilgilendirilir.
(3) Birimlerin veya kampüs kulüp koordinatörünün imkânları ölçüsünde temin edilebilen yerler ve uygulama alanları kulüplerce ortak olarak kullanılabilir.
Fesih ve Kapatma
Madde 19–(1) Her kulüp Genel Kurul kararıyla feshini isteyebilir. Fesih kararı alan kulüp bu durumu yazılı olarak birim kulüp sorumlusuna bildirir. ÖKM Müdürlüğü tarafından onaylanması sonrasında kulüp kapatılır. Kulübün kapatılışı ÖKM Müdürü tarafından SKS Başkanlığına ve Rektörlüğe bildirilir.
(2) Üye sayısı iki yıl üst üste 20’nin altında kalan kulüpler kapatılır.
(3) Kulübün, yürürlükteki mevzuata ve üniversitenin kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile bu yönergeye aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda, ilgili sorumlular (Birim Yönetimi, Kampüs Kulüp Koordinatörü ve ÖKM Müdürü) benzer faaliyetlere izin vermeme, sorumluları görevden alma, kulüp faaliyetlerini geçici durdurma gibi kararlar alabilir. ÖKM Müdürü ihlalin ağırlığı ile orantılı olarak kapatma dâhil uygun göreceği önlemleri almakla ve Rektörlüğü bilgilendirmekle yükümlüdür. Kulüp Yönetim Kurulu 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar; verilen karar kesin niteliktedir.
(4) Her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde faaliyet programını ve yıl sonuna kadar faaliyet raporunu birim kulüp sorumlusuna teslim etmeyen, bu Yönergede belirtilen süre içinde Genel Kurulunu toplamayan ve amacına uygun çalışmalar yapmayan; her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapmayan Kulüpler, birim ve kampüs kulüp koordinatörlerinin olurları üzerine ÖKM Müdürü tarafından yazılı olarak uyarılır. Yukarıda adı geçen belgelerin bir sonraki öğretim yılında da ilgililere verilmemesi durumunda kulüp, ÖKM Müdürü tarafından kapatılır. Kulübün kapatıldığı fakülte dekanı / birim müdürü, SKS Başkanlığına ve rektörlüğe bildirilir. Bu gibi ihmal ve ihlalleri gerçekleştiren Meslek Kulüpleri ile ilgili söz konusu işlemler ilgili birim tarafından yerine getirilir. Kapatılan kulüp 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar; verilen karar kesin niteliktedir.
Kampüsler
Madde 20-
İstanbul Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri, İstanbul Üniversitesi’nin Merkez, Beyazıt, Vezneciler ve Çapa kampüsleri ile ilgili Fakültelerin bulunduğu diğer yerleşkelerde faaliyetlerini yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
Madde 21-
İstanbul Üniversitesi Senatosunun 14.12.2000 tarihli 61.’inci toplantısında kabul edilen “İstanbul Üniversitesi Fakülte ve Yüksekokul Öğrenci Kulüpleri Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük Tarihi
Madde 22-
Bu Yönerge İstanbul Üniversitesi Senatosu tarafından kabulünü takiben İstanbul Üniversitesi web sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme görevi
Madde 23-
Bu Yönerge hükümleri İstanbul Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.
                                Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1-
Bu Yönergenin amacı, İstanbul Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı öğrenci kulüplerinin kuruluş, işleyiş ve çalışma esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2-
Bu Yönerge, İstanbul Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin mesleki, eğitsel, bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal amaçlarla kurabileceği; lisansüstü programlarına kayıtlı öğrencilerin de üye olabileceği tüm kulüpleri kapsar. Öğrencilerin sportif amaçlı etkinlikleri İstanbul Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı Spor Birliği tarafından yürütülür ve bu yönergenin kapsamı dışında kalır.
Dayanak
Madde 3-
2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 2880 Sayılı Kanun ile değişik 46. ve 47. maddeleri uyarınca Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının yürüteceği hizmetleri düzenleyen 03 Şubat 1984 Tarih ve 18301 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Teşkilatlandırma Yönetmeliği’nin 10. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4-
Bu Yönergede geçen kavramlardan; Üniversite: İstanbul Üniversitesini,
Rektör: İstanbul Üniversitesi Rektörünü,
Birim: İstanbul Üniversitesi bünyesindeki fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, enstitü ve konservatuarı,
Kampüs: İstanbul Üniversitesi bünyesinde bu yönergeye göre oluşturulmuş yerleşkelerin her birini,
SKS: İstanbul Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Dairesini,
ÖKM: İstanbul Üniversitesi Öğrenci Kültür Merkezini,
ÖKM Kurulu: Rektör Yardımcısı başkanlığında, SKS Başkanı, ÖKM Müdürü ve Kampüs
Kulüp Koordinatörlerinden oluşan kurulu,
Meslek Kulüpleri: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla, birimde yürütülen eğitim programlarıyla ilgili alanlarda dekanlığa; ya da yüksekokul, meslek yüksekokulu veya konservatuara bağlı olarak kurulan kulüpleri,
Sosyal Kulüpler: Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarda bir birimdeki eğitim- öğretim programlarından bağımsız olarak hobi, düşünce, kültür, sanat gibi sosyal faaliyetler gerçekleştirmek için kurulmuş kulüpleri,
Kulüp Danışmanı: Kulüp yönergesinin hazırlanmasından ve kulüp faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan ve ilgili birim yönetimi tarafından görevlendirilen öğretim elemanını,
Birim Kulüp Sorumlusu: Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin koordinasyonunu sağlamak üzere fakülte dekanı/ birim müdürü tarafından görevlendirilen öğretim üyesini,
Kampüs Kulüp Koordinatörü: Kampüs içindeki tüm birimlerin meslek ve sosyal kulüplerinin çalışmalarını koordine etmek ve kulüpleri kampüs düzeyinde temsil etmek üzere üniversite rektörü tarafından görevlendirilen öğretim üyesini tanımlar.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
ÖKM Müdürü
Madde 5–
(1) Rektör tarafından Üniversite öğretim üyeleri arasından görevlendirilir ve Üniversite bünyesindeki bütün kulüplerin kuruluş, işleyiş ve çalışma esaslarını koordine eder. Görev süresi 3 yıl olup süresi biten ÖKM Müdürü tekrar atanabilir.
(2) Öğrenci kulüplerinin verimli ve sağlıklı çalışması için tedbirler alır, denetler; kulüplerin yapacakları faaliyetlere göre mevcut imkânların (salon, ekipman, malzeme, maddi destek vb.) paylaşımını ve dağıtımını yapar; Üniversite dışındaki veya üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki kurar ve ortak etkinlikler için çalışmalarda bulunur; öğrenci etkinliklerinin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na ve bu Yönergeye uygun olarak planlanıp yürütülmesini sağlar; kulüplerin kuruluş aşamalarında denetleyici ve yönlendirici görev yapar.
(3) ÖKM Kurulu’nun çalışmasını düzenler.
(4) Etkinlik ve mekânlarda güvenlik önlemlerini almaya yetkilidir.
ÖKM Kurulu
Madde 6-
(1) Rektör Yardımcısı, SKS Başkanı, ÖKM Müdürü ve Kampüs kulüp Koordinatörlerinden oluşur.
(2) Rektör Yardımcısı başkanlığında her yıl en az iki kez toplanır,
(3) Kulüplerin gerçekleştirdiği faaliyet ve etkinlikleri gözden geçirir; planlama yapar, yönetmelikte yer alan diğer görevleri yerine getirir.
(4) Toplantı yeter sayısında salt çoğunluk aranır; kararlar basit çoğunlukla alınır.
Kampüs Kulüp Koordinatörü
Madde 7-
(1) Birimlerin bünyesindeki öğrenci kulüplerini kampüs düzeyinde temsil etmek üzere ÖKM Kurulunca önerilen öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Tekrar görevlendirilebilir.
(2) Kampüs Kulüp Koordinatörü kampüste bulunan kulüplerin, birim ve üniversite imkânlarından yararlanmasını sağlamak, kulüpler arasındaki işbirliğini geliştirmek ve ÖKM Kurulu toplantılarında kampüsteki öğrenci kulüplerini temsil etmekle görevlidir.
Birim Kulüp Sorumlusu
Madde 8-
(1) Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin arasında koordinasyonu sağlar ve işbirliğini geliştirir. Kulüplerin birim içindeki çalışmalarını düzenler ve birim imkânlarından yararlanmalarını sağlar.
(2) Fakülte dekanı / birim müdürü tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Tekrar görevlendirilebilir. Kampüs Kulüp Koordinatörü ile birimindeki kulüpler arasında koordinasyonu sağlar.
Kulüp Danışmanı
Madde 9-
Kulüp kurucusu veya üyesi öğrencilerin önerisi ve birim kulüp sorumlusunun onayı ile Fakülte dekanı / birim müdürü tarafından 3 yıl için görevlendirilir. Kulübün bu yönergenin hükümlerine uygun faaliyet gösterebilmesi için öğrencilere yardımcı olur ve denetleyici görev yapar; birim kulüp sorumlusuna karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları
Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş Esasları
Madde 10-
(1) Meslek kulüpleri birimlerin özgün eğitim-öğretim alanlarına; sosyal kulüpler ise sosyal ve kültürel alanlara yönelik kurulur.
(2) Tüm kulüpler ilgili öğrencilerin kurulacak kulüp için önerdikleri danışmanın onaylı başvurusu üzerine fakülte dekanı / birim müdürü onayı ile kurulur ve kuruldukları birim bünyesinde faaliyet gösterirler.
(3) Bir kulübün kurulabilmesi için bu Yönergenin 10.maddesindeki koşulları sağlayan ve birime kayıtlı en az 20 öğrencinin “kurucu üye” olduğunu belirten, ilgili fakülte dekanı / birim müdürü hitaben yazılmış kulüp kuruluş dilekçesi ve dilekçe ekinde her sayfası kurucu üyeler ve danışman tarafından imzalanmış aşağıdaki belgeler gereklidir:
a) Kulübün adının, kuruluş amacının, öngörülen etkinliklerin ve danışman belirtildiği başvuru yazısı,
b) Kulüp çalışma esasları taslağı,
c) Kulüp kurucu başkanı ve kulüp organlarında yer alacakların isim listesi,
(4) Kulübün kuruluşu birim kulüp sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne, kampüs kulüp koordinatörü tarafından da ÖKM müdürüne bir yazı ile duyurulur. ÖKM müdürü kulübün kuruluşunu SKS başkanlığına bildirir.
(5) Kuruluşu tamamlanan kulüp ÖKM Kurul onayından sonra faaliyete geçer.
(6) Kulüp Danışmanı, ilgili fakülte dekanı / birim müdürü tarafından atanır.
(7) Aynı birim içinde aynı ismi taşıyan ve/veya amacı aynı olan birden fazla kulüp kurulamaz.
(8) Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alırlar ve aldıkları isme uygun faaliyette bulunurlar.
Öğrenci Kulüplerinin İşleyiş Esasları
Madde 11-
(1) İşleyiş esasları açısından öğrenci kulüpleri:
a) Anayasamızda ifadesini bulan, devletin ve milletin bölünmez bütünlüğüne, hukuk devleti ilkesine, temel hak ve özgürlüklere, laikliğe ve yasalara uygun tutum, davranış ve faaliyetlerde bulunurlar.
b) Çalışma ve faaliyetlerini TC Anayasasına ve yürürlükteki diğer mevzuata uygun olarak yürütürler.
c) Tüm etkinliklerinde üniversitede mevcut yönetmelik, genelge ve kararlara uyarlar ve Üniversitenin hedefleri ile uyumlu çalışırlar.
d) Üniversitenin çeşitli olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.
e) Siyasi partiler ile ilişki içinde olamazlar.
f) Üniversitenin fiziki ortamına veya eğitim faaliyetine zarar verecek etkinliklerde bulunmazlar.
g) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet ve cinsiyet ayrımı yapmazlar.
h) Kulübün ismi doğrultusunda kendileri için belirlenmiş etkinlik alanları içinde faaliyet gösterirler ve diğer kulüplerin alanlarına giren etkinliklerde bulunmazlar.
i) Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve işbirliği alanlarında bir kulüp lehine herhangi bir hiyerarşi yaratamazlar.
j) Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.
(2) Kulüplerin çalışma düzeni:
a) Her eğitim-öğretim yılında en az bir Genel Kurul ve öğretim dönemi içinde ayda bir Yönetim Kurulu toplantısı yapılır. Toplantılarda alınan kararlar kulüp karar defterine yazılır. Kulüp karar defterleri birim ve kampüs kulüp koordinatörleri ile ÖKM müdürünün incelemesine açıktır.
b) Birim içinde düzenlenecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 7 gün öncesinden birim kulüp sorumlusuna iletilir. Birim kulüp sorumlusu tarafından uygun görülen etkinliklere izin verilir.
c) Kampüs içerisinde düzenlenecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek kulüp danışmanının imzası ile en geç 15 gün öncesinden birim sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne iletilir. kampüs kulüp koordinatörü tarafından uygun görülen etkinliklere izin verilir.
d) Kampüs dışı alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler amaç, içerik ve tarih belirtilerek Kulüp Danışmanının imzası ile en geç 30 gün öncesinden birim sorumlusu aracılığıyla kampüs kulüp koordinatörüne iletilir. Kampüs kulüp koordinatörü tarafından ÖKM müdürlüğünden onay alınır. Tüm etkinlikler ÖKM müdürü tarafından rektörlüğe bildirilir, rektörlük uygun görmediği izni iptal edebilir.
e) Kulüpler, her eğitim ve öğretim yılının sonunda etkinlik raporunu birim ve kampüs kulüp koordinatörleri aracılığıyla ÖKM müdürlüğüne sunarlar. Her kulüp her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapar.
f) Kuruluşu onaylanmış ve faaliyete başlamış kulüplere SKS bütçesinden her yarıyıl için eşit miktarda fon ayrılır. Bu fonun miktarı her öğrenim yılı için üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenir. Kulüplere üniversite içinden veya dışından yapılacak her türlü şartlı bağış ve yardım birim kulüp koordinatörünün onayı ile kabul edilir ve gerekenler birimin kulüp demirbaş defterine kaydedilir.
g) Üyelerden üyelik aidatı veya başka bir ad altında para alınamaz; ancak kulüp üyeleri kendi rızaları ve kulüp danışmanının onayı ile kulübe aynî destekte bulunabilirler.
(3) Öğrenci kulüpleri arasındaki koordinasyon ve işbirliği:
a) Birim düzeyinde birim kulüp sorumlusu
b) Kampüs düzeyinde kampüs kulüp koordinatörü
c) Kampüsler arası düzeyde ÖKM müdürü tarafından sağlanır.
(4) Alanlarında yetkinliklerini ispatlamış Birim Kulüplerinin birleşerek yine aynı alandaki bir kampüs kulübü olarak ortak çalışabilmeleri ÖKM kurulu kararı ile gerçekleşebilir.
Kulüp Üyeliği Koşulları
Madde 12–
Kulüp üyeliği ile ilgili olarak aşağıdaki koşullara uyulur:
(1) Kulüplere sadece İstanbul Üniversitesi öğrencileri üye olabilir. Öğrenciler dışında çalıştırıcı, eğitmen gibi kişiler birim veya kampüs kulüp koordinatörünün onayı ile çalışmalara katılabilirler.
(2) Üniversite öğrencilerinin kulüp üyesi olabilmesi için, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan uzaklaştırma veya çıkarma cezası almamış olmaları gerekir.
(3) Üyelik, aşağıda sayılan belgelerin danışman onayı sonrası birim sorumlusuna teslimi ile gerçekleşir:
a) Öğrencinin ilgili iletişim ve adres bilgilerinin de yer aldığı katılım dilekçesi,
b) Öğrenci belgesi,
c) Öğrencinin disiplin durumunu gösteren belge,
d) 1 adet fotoğraf,
e) ÖKM Müdürlüğünce hazırlanan form (doldurulmuş ve imzalanmış olması gerekir).
(4) Lisansüstü programlara kayıtlı öğrenciler alanlarıyla ilgili meslek kulüpleri ile bağlı bulundukları enstitülerin yer aldığı kampüslerdeki herhangi bir sosyal kulübe üye olabilirler, ancak kulüplerin yönetim kurullarında görev alamazlar.
Kulüp Üyeliğinin Düşmesi
Madde 13-
(1) Öğrencinin yazılı başvuru ile istifa etmesi halinde kulüp üyeliği düşer.
(2) Kulübün amaçlarına aykırı çalışma yapanlar ve verilen görevleri yerine getirmeyenler, kulüp yönetim kurulunun yazılı uyarısına rağmen bu tutumlarında ısrar ederlerse, kulüp yönetim kurulunun önerisi ve danışmanın uygunu üzerine birim kulüp sorumlusunun onayıyla dekan/okul müdürü tarafından üyelikten çıkarılırlar. Fakülte dekanı / birim müdürü konuyla ilgili olarak kampüs kulüp koordinatörüne yazılı bilgi iletir. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim tarihinden itibaren 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itiraz edebilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar. Verilen bu karar kesin nitelik taşır.
(3) Mezun olan veya kaydını donduranların ya da herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilenlerin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uyarınca uzaklaştırma veya çıkarma cezası alanların üyelikleri Birim Kulüp Koordinatörünün onayıyla fakülte dekanı / birim müdürü tarafından sonlandırılır. Üyelikten çıkarılan öğrenci kararın kendisine bildirim tarihinden itibaren 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itiraz edebilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar. Verilen bu karar kesin nitelik taşır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kulüp Organları, Defter ve Evraklar
Kulüp Organları
Madde 14 –
Kulüplerin organları Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetleme Kuruludur:
(1) Genel Kurul: Kulübe kayıtlı üyelerden oluşur. Olağan olarak her yıl aralık ayı içinde toplanır. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, ikinci toplantıya katılan üye sayısı kulüp yönetim ve denetleme kurulları üye tam sayısı toplamının iki katından az olamaz. Genel Kurul toplantıları kulüp danışmanının gözetiminde gerçekleştirilir. Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulları tarafından sunulan faaliyet ve denetleme kurulu raporlarını inceleyerek karara bağlar; kulüp çalışma esaslarını Genel Kurula katılan üye tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile değiştirebilir. Yönetim Kurulunun isteği üzerine veya kulüp üyelerinin 1/3’ünün imzası ile olağanüstü toplanabilir.
a) Yönetim ve denetleme kurulları ile bu kurulların yedek üyeleri, her akademik yılın başında yapılacak Genel Kurulda seçilir. Kurullara aday olabilmek için, öğrencinin Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre herhangi bir disiplin cezası almamış olması gerekir.
b) Genel Kurulun toplantı yeter sayısı kayıtlı üyelerin yarıdan bir fazlasıdır. Toplantılarda kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
c) Genel Kurulun belirtilen dönemde toplanmadığını tespit eden birim kulüp sorumlusu Genel Kurulun 15 gün içinde toplanmasını sağlar. Bu defa da yeterli çoğunluk sağlanamazsa kulüp faaliyetleri o öğretim yılı boyunca birim kulüp sorumlusunun yazılı önerisi üzerine fakülte dekanı / birim müdürü tarafından geçici olarak durdurulur ve kampüs kulüp sorumlusuna yazılı bilgi iletilir.
(2) Yönetim Kurulu: Her akademik yılın başında toplanan Genel Kurul tarafından seçilen 5 üyeden oluşur ve görev süresi bir yıldır. Genel kurul tarafından verilen görevler ile kulüp faaliyetlerinin gerektirdiği işleri karara bağlar.
a) Seçimler, Genel Kurulda, Kulüp Danışmanının gözetiminde ve kulüp danışmanının kulüp üyeleri arasından belirleyeceği üç kişilik seçim kurulu tarafından yapılır. Seçimler, mezun olanların ya da üyelikten çıkarılanların üyelikleri düşürülerek hazırlanan ve kulüp danışmanı ile kampüs kulüp koordinatörünün onayladıkları son üye listesine göre ve listede yer alan üye tamsayısının yarıdan bir fazlasının katılımıyla yapılır. Seçimde üyeler 5 asil ve 3 yedek üyeyi liste yöntemine göre el ile yazarak gizli oyla seçerler. En çok oyu alan 5 üye Yönetim Kurulunu oluşturur.
b) Yönetim Kurulu üyeleri kendi içlerinden bir başkan seçerler. Başkan birlikte çalışacağı, bir başkan yardımcısı, bir yazman ve bir sayman seçerek bir hafta içinde birim kulüp sorumlusuna bildirir.
c) Yönetim Kurulu her toplantıda alınan kararları karar defterine işlemekle ve istendiği takdirde ibraz etmekle yükümlüdür.
d) Kulüp Danışmanı oy hakkı olmadan gözetim amacıyla Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir.
e) Yönetim Kurulu başkanı olan öğrenci aynı zamanda kulüp başkanı olup kulüp faaliyetlerinden danışmana ve birim kulüp sorumlusuna karşı sorumludur.
f) Yedek üyeler, seçimde aldıkları oy sayısı esas alınarak, Yönetim Kurulunda boşalan üyeliklere getirilirler.
g) Kulüp Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde, o yıl için öngördüğü etkinliklerin nitelik ve dökümünü bir faaliyet programı olarak; bu programla ilişkili öngördüğü giderleri ise taslak bütçe olarak kulüp danışmanı aracılığıyla birim kulüp sorumlusuna sunar. Onaylanan programın dışındaki faaliyetler için yeniden onay alır.
h) Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının sonunda o yıla ait faaliyet raporunu ve kulübün ihtiyaçlarını Birim Kulüp Sorumlusuna sunar.
i) Üyelere ve birim kulüp sorumlusuna karşı çalışmaların en iyi biçimde yürütülmesinden, çalışma esaslarının uygulanmasından, kulübün demirbaş eşyalarının korunmasından Yönetim Kurulu sorumludur.
(3) Denetleme Kurulu: Kulüp evrakını, defterlerini ve demirbaş eşyanın durumunu, yapılan harcamaların çalışma esaslarına ve Yönetim Kurulu kararlarına uygunluğunu denetleyerek Genel Kurula ve Birim Kulüp Sorumlusuna bilgi ve rapor vermekle görevlidir. Genel Kurul tarafından 3 asil ve 2 yedek üye olarak seçilir. Görev süresi Yönetim Kurulu ile birlikte sona erer. Denetleme Kurulu üyeliği için Yönetim Kuruluna seçilme şartları geçerlidir.
Defter ve Belgeler
Madde 15– Aşağıdaki kulüp defter ve belgelerinin her kulüpte bulundurulması zorunludur.
(1) Üye Kayıt Defteri: Bu deftere üyelerin ismi, öğrenci numarası, kayıtlı olduğu birim, bölüm ve program, üyelik kayıt tarihi, kimlik bilgileri, ikametgâh bilgileri kaydedilir, fotoğrafı yapıştırılır. Kayıt olan her öğrenciye öğrenci kulübü üye kartı verilir.
(2) Yönetim Kurulu Karar Defteri: Toplantılarda alınan kararlar karar defterine yazılarak katılan üyelere imzalatılır.
Demirbaş Kaydı ve Demirbaş Eşya Defteri:
Madde 16- ÖKM Müdürlüğü ve SKS Başkanlığı tarafından satın alınan veya bağış olarak kabul edilen eşya, danışman onayı ile teslim alınır ve teslim alındığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde birim kulüp sorumlusu tarafından demirbaş eşya defterine kaydedilir. Kulüp danışmanı, demirbaş eşyaların takip ve korunmasından Birim Kulüp Sorumlusuna karşı sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Konular, Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları, Fesih ve Kapama
Mali Konular ve Denetim
Madde 17-
Öğrenci kulüplerinin mali konuları ve denetimi aşağıda açıklanmıştır:
(1) Kulüp Yönetim Kurulu her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde, o yıl için öngördüğü giderleri taslak bütçe olarak kulüp danışmanı aracılığıyla birim kulüp sorumlusuna sunar.
(2) Kulüp harcamalarına ilişkin ilkeler;
a) Kulüplerin giderleri olanaklar ölçüsünde SKS Başkanlığınca karşılanır.
b) Kulüplerin sponsorluk sözleşmelerine ilişkin işlemleri birim kulüp sorumlusu tarafından yürütülür ve fakülte dekanı / birim müdürü onayladıktan sonra geçerlilik kazanır.
c) Kulüpler, yapacakları harcamalarla ilgili gerekli belgeleri en az 30 gün önceden birim kulüp sorumlusunun olumlu görüşü ile birlikte fakülte dekanı / birim müdürü sunarlar.
Üniversite Alanlarının Kullanım Esasları
Madde 18-
Kulüplerin; etkinliklerini gerçekleştirmesi için her türlü izin ve alan taleplerine yönelik değerlendirmeler aşağıdaki esaslara göre yapılır:
(1) Birim içi alanların kullanımı için birim kulüp sorumlusuna başvurular etkinlik tarihinden en az 15 gün önce yapılmalıdır. Ses, ışık ve sahne donanımı gerekiyorsa, etkinlik tarihinden en az 30 gün önce yazılı olarak başvurulması, alanın kullanım amacı ve program içeriğinin belirtilmesi gerekir. Başvurular birim kulüp sorumlusunun olumlu görüşü üzerine fakülte dekanı / birim müdürü onayı ile sonuçlandırılır. Kulüpler gerekli onay alındıktan sonra etkinliklerini gerçekleştirirler.
(2) Gerekli görülen hallerde birim kulüp sorumlusu, Kampüs kulüp koordinatörü ve ÖKM Müdürü kulüp etkinliklerinin yerini ve tarihini değiştirme, etkinlik içeriğini denetleme veya etkinliği iptal etme yetkisine sahiptir. Tüm etkinlikler için SKS aracılığıyla Rektörlük bilgilendirilir.
(3) Birimlerin veya kampüs kulüp koordinatörünün imkânları ölçüsünde temin edilebilen yerler ve uygulama alanları kulüplerce ortak olarak kullanılabilir.
Fesih ve Kapatma
Madde 19–(1) Her kulüp Genel Kurul kararıyla feshini isteyebilir. Fesih kararı alan kulüp bu durumu yazılı olarak birim kulüp sorumlusuna bildirir. ÖKM Müdürlüğü tarafından onaylanması sonrasında kulüp kapatılır. Kulübün kapatılışı ÖKM Müdürü tarafından SKS Başkanlığına ve Rektörlüğe bildirilir.
(2) Üye sayısı iki yıl üst üste 20’nin altında kalan kulüpler kapatılır.
(3) Kulübün, yürürlükteki mevzuata ve üniversitenin kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile bu yönergeye aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda, ilgili sorumlular (Birim Yönetimi, Kampüs Kulüp Koordinatörü ve ÖKM Müdürü) benzer faaliyetlere izin vermeme, sorumluları görevden alma, kulüp faaliyetlerini geçici durdurma gibi kararlar alabilir. ÖKM Müdürü ihlalin ağırlığı ile orantılı olarak kapatma dâhil uygun göreceği önlemleri almakla ve Rektörlüğü bilgilendirmekle yükümlüdür. Kulüp Yönetim Kurulu 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar; verilen karar kesin niteliktedir.
(4) Her eğitim öğretim yılının başından itibaren 2 ay içinde faaliyet programını ve yıl sonuna kadar faaliyet raporunu birim kulüp sorumlusuna teslim etmeyen, bu Yönergede belirtilen süre içinde Genel Kurulunu toplamayan ve amacına uygun çalışmalar yapmayan; her akademik yıl içinde en az bir etkinlik yapmayan Kulüpler, birim ve kampüs kulüp koordinatörlerinin olurları üzerine ÖKM Müdürü tarafından yazılı olarak uyarılır. Yukarıda adı geçen belgelerin bir sonraki öğretim yılında da ilgililere verilmemesi durumunda kulüp, ÖKM Müdürü tarafından kapatılır. Kulübün kapatıldığı fakülte dekanı / birim müdürü, SKS Başkanlığına ve rektörlüğe bildirilir. Bu gibi ihmal ve ihlalleri gerçekleştiren Meslek Kulüpleri ile ilgili söz konusu işlemler ilgili birim tarafından yerine getirilir. Kapatılan kulüp 15 gün içinde ÖKM Kuruluna itirazda bulunabilir. ÖKM Kurulu itirazı 2 ay içinde karara bağlar; verilen karar kesin niteliktedir.
Kampüsler
Madde 20-
İstanbul Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri, İstanbul Üniversitesi’nin Merkez, Beyazıt, Vezneciler ve Çapa kampüsleri ile ilgili Fakültelerin bulunduğu diğer yerleşkelerde faaliyetlerini yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Geçici ve Son Hükümler Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
Madde 21-
İstanbul Üniversitesi Senatosunun 14.12.2000 tarihli 61.’inci toplantısında kabul edilen “İstanbul Üniversitesi Fakülte ve Yüksekokul Öğrenci Kulüpleri Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük Tarihi
Madde 22-
Bu Yönerge İstanbul Üniversitesi Senatosu tarafından kabulünü takiben İstanbul Üniversitesi web sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme görevi
Madde 23-
Bu Yönerge hükümleri İstanbul Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.
Yardıma ihtiyacınız olduğunda sizin için buradayız!
        İstanbul Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı topluluğumuzun bir parçası olun, bizimle iletişimde kalın.
                
            